Stała Hubble'a bardziej dokładna

4 października 2012, 15:55

Astronomowie z NASA dokonali najdokładniejszego obliczenia stałej Hubble'a. To wielkość informująca o tempie rozszerzania się wszechświata. Szybkość jego powiększania się jest kluczowa dla zrozumienia wieku i wielkości wszechświata.



Przedłużono misję Teleskopu Kosmicznego Spitzera

1 września 2016, 08:59

NASA przedłużyła o 2,5 roku misję Teleskopu Kosmicznego Spitzera. Faza badań nazwana "Beyond" rozpocznie się 1 października bieżącego roku. Spitzer działa znacznie dłużej, niż planowano w jego oryginalnej misji. Nigdy nie przewidywaliśmy, że będzie pracował jeszcze 13 lat po wystrzeleniu i nie wyobrażaliśmy sobie nawet, że za jego pomocą będzie można dokonywać odkryć, jakie miały miejsce - mówi Michael Werner, jeden z naukowców pracujących przy Spitzerze.


Co piszczy w jaskini hazardu

29 stycznia 2007, 13:32

W jaskiniach gier hazardowych ludzie bardziej koncentrują się na traconych większych sumach niż na dużych wygranych.  


Zynga zwalnia

4 czerwca 2013, 11:54

Zynga, do niedawna gwiazda online'owych gier, zapowiedziała zwolnienie 580 osób i zamknięcie biur w Nowym Jorku, Dallas i Los Angeles. Od czasu, gdy w grudniu 2011 roku akcje Zyngi trafiły na giełdę, ich wartość spadła o 64%. Akcjonarusze nie są pewni, czy firma jest w stanie zapewnić sobie odpowiednie przychody z gier


Następca Wii już za trzy lata?

2 października 2008, 10:08

Na blogu What They Play ukazała się informacja, jakoby w 2011 roku miała zadebiutować kolejna konsola firmy Nintendo. Przypomnijmy, że obecna, Wii, to wielki przebój, który sprzedaje się znacznie lepiej niż konsole gigantów - Sony i Microsoftu.


Sztuczna inteligencja będzie manipulowała grami, byśmy zapłacili więcej?

17 stycznia 2018, 08:57

Redaktorzy serwisu TechPowerUp informują, że twórcy gier mają zamiar zaprząc sztuczną inteligencję do wyciśnięcia z graczy jak największej ilości pieniędzy. SI będzie tak manipulowała przebiegiem online'owej rozgrywki, by gracz jak najczęściej dokonywał mikrozakupów.


Microsoft chce kupić Bizzare?

18 listopada 2010, 13:14

Magazyn Develop, który specjalizuje się w rynku gier komputerowych, informuje, jakoby Microsoft miał zamiar przejąć firmę Bizzare Creations. Koncern ma jednak konkurencję, gdyż zakupem Bizzare jest ponoć zainteresowanych więcej firm.


Superrealistyczne gry już za dwa lata

23 lutego 2007, 10:21

Projektanci gier komputerowych twierdzą, że w ciągu najbliższych dwóch lat technika posunie się na tyle do przodu, że postaci w grach uzyskają superrealistyczne twarze. Będą one nie tylko wyglądały jakby nie były programowane, a przeniesione na ekran za pomocą kamery.


Mobilne jak stacjonarne?

7 stycznia 2014, 13:14

Nvidia zapewnia, że dzięki jej nowemu procesorowi posiadacze urządzeń mobilnych będą mogli korzystać z gier dorównujących pod względem grafikii tytułom znanym z najnowszych wersji PlayStation czy Xboksa. Wielu producentów gier używa silnika Unreal Engine 3, a w przyszłości, by jak najlepiej wykorzystać możliwości nowych konsoli, zastosują Unreal Engine 4


© Ed Fladung

Rozedrgane serce gracza

17 listopada 2008, 13:09

Szwedzcy naukowcy wykazali, że brutalne gry wideo prowadzą u dzieci do nieregularnego rytmu serca.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy